Vasara beidzās, un nedaudz par braucamo

Aizvakar Nāves ielejā 22 grādi, šonakt Arizonas vidienē -13…

ASV šādi braucamie – dzīvojamie, ar ko pārvietojamies, ir sastopami jo biezā slānī un plašā izvēlē. Visvairāk uz ceļa redz milzu puspiekabes, ko kā seglu vilcējs velk liels pikaps, tie saukti par ‘5. riteni’. Daudz neatpaliek uz lielo autobusu rāmjiem būvētie savrupnami, saukti par ‘dīzeļstūmējiem’ dēļ aizmugurē izvietotā dīzeļa. Ir arī mazākas un lielākas dzīvojamās piekabes, un tad tādi kā mūsu aparāts – uz mazā kravas auto šasijas. Mums ir Ford E 350 šasija ar V8 5,4 L dzinēju. Dažādās specifikācijās izdodas sagrābstīt dažādus zirgaspēkus, no 250 līdz 300. Kabīne ir samērā ērta, bet tajā pašā laikā itin parasta, kā jau komerctransportam. Sēdeklis ērts, var ilgi braukt. Stūre viegla, bet vadāmība nu nekāda. Ātrāk par 110 km stundā braukt īpaši vēlēšanās nav. Un arī degvielas patēriņš to liedz, vidēji 25 l/100km, ar tendenci strauji pieaugt virs 100 km/h. Arī motora jaudas pamaz, kalnu kāpumos, lai nebūtu jāgriež motors augstos apgriezienos, nākas braukt uz 70 un pat 60 km/h. Jauda pazūd svarā, šis braucamais sver ap 5 tonnas. Ar šo auto var braukt ar vieglā auto tiesībām, un ražotājam nav jāpiepūlas iespiest savi braucamie zem 3.5 tonnām, kā Eiropā. Līdz ar to, un arī tāpēc ka šis ir īres auto, tas ir iznācis gana prasts. it ka jau viss ir OK, bet ir sīkumi, kas kaitina. Logi no viena stikla, un bīdāmi, kā tādai kumodei, tie laiž siltumu iekšā un ārā, atkarībā no gadalaika. Siltuma izolācija vispār ir švaka. Odu sieti, žalūzijas, tas viss Eiropas ražojumiem ir daudz pārdomātāks. Duša / tualete aizņem milzu vietu, bet nav īpaši liela. Skapīši visi no kārtīga koka, bet tāpēc smagi. No ārpuses bagāžas telpa smieklīgi maza tik garam (8m) busam, bet zem gultas daudz tukšas vietas, tur esošā ūdens tvertne aizņem labi ja pusi telpas. Sēdekļi pie galdiņa izcili neērti, labi ka mūsu mazuļi sēž savos krēsliņos. Ūdens pumpis nenormāli skaļš. Arī apsildes ierīce milzīgi skaļa, bet nepūš gaisu tualetes telpā. Kemperi nevar daudz darbināt bez āra elektrības, visas ierīces patērē daudz elektrības, bet akumulators maziņš un droši vien vecs). Nezin kāda untuma dēļ uz jumta uzlikts ‘saules panelis’, laikam lai bukletā var teikt, ka tāds ir. Bet nu tik maziņš, ka tikai kādu mobilo tālruni varētu barot, ne jau lādēt lielo akumulatoru.

Bet, pēc visa šā, jāsaka, ka pēc 6 vai 7 gadu nesaudzīgās īres lietošanas viss te vēl ir itin labi lietojams. Viss strādā, kā saka, un pat nemaz ļoti negrab…

 

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: